SEO tanácsadás

Kérj most konzultációt és segítek weboldalad hibáinak feltárásában!

Kétségtelen, hogy a keresőoptimalizálás mára már a sikeres online marketing alapkövének számít. Míg régen elegendő volt, hogy kulcsszóhalmozással, mondjuk fehér alapon fehér betűkkel teleírtad weboldaladat azzal a kifejezéssel, amire előkelő helyen szerettél volna rangsorolni, ma már ezek az ún. black hat SEO technikák nem csak, hogy nem kívánatosak, hanem egyenesen büntetést is vonhatnak maguk után a Google részéről.

Mindez azt is eredményezheti, hogy a nagy energiával felépített honlapod egyik napról a másikra el is tűnhet a keresők találati listájáról.

Szolgáltatásommal abban kívánok Neked is segíteni, hogy a teljes weboldaladat átnézve olyan személyre szabott stratégiát nyújtsak számodra, amivel esélyed nyílik arra, hogy jobb pozíciókat foglalj el a Google keresőben, ez által pedig több ügyfelet, érdeklődőt tudjál generálni vállalkozásod számára.

 

Mit jelent a SEO tanácsadás?

A SEO tanácsadás egy olyan szolgáltatás, amely részletes elemzéssel próbálja meg felderíteni egy-egy konkrét probléma okát, és amelyre megoldási javaslatot is prezentál abból a célból, hogy a honlap nagyobb forgalmat, ez által pedig több konverziót (célteljesülést) is generáljon a weboldal tulajdonosa számára.

A tanácsadás irányulhat akár egy nagyobb, komplex problémára, akár valamilyen kisebb, speciális területre is. A legfőbb célok lehetnek a több konverzió, vagy magasabb helyezések elérése, jobb láthatóság, nagyobb webhelyforgalom, a visszafordulási arány csökkentése, vagy akár az oldal sebességének az optimalizálása.

 

A SEO tanácsadás típusai

A tanácsadás az adott probléma komplexitásától függően lehet alkalmi, vagy akár rendszeres is – például mentorálási célból. Helyszínét tekintve általában a tanácsadók online vagy telefonos formában végzik, azonban a mai napig számos, nagyobb cég előnyben részesíti a személyes konzultáció lehetőségét, amely magasabb díjazás mellett valósítható meg az ügyfél székhelyén.

Az alkalmi tanácsadás általában 1-2 óra alatt segít megoldást találni egy kisebb problémára, illetve ennyi idő elegendő lehet egy komplex SEO stratégia prezentálására is, de ehhez természetesen előzetes kutatásra van szükség, melynek idejét a tanácsadó beépíti saját díjazásába.

A hosszú távú tanácsadás is indokolt lehet egy vállalkozás esetében. Gondolj csak bele, hogy a világjárvány óta mennyi új piaci szereplő jelent meg az online térben, ami maga után vonta a verseny fokozódását, szinte bármelyik területen. Hosszú távon így releváns célod lehet az, hogy SEO szakértő segítségével monitorozd a konkurencia online aktivitását, és rendbe tedd valamennyi aloldaladat, hogy azok minél jobban rangsorolódjanak az általad célozni kívánt kulcsszavakra.

 

Mikor érdemes SEO tanácsadást igényelned?

A konkrét probléma komplexitásától függően számos esetben érdemes lehet szakemberhez fordulnod, kiemelten akkor, ha az alábbi problémák legalább egyikével szembesültél:

Sok publikálás, eredmény nélkül: Ez esetben tartalommarketinged vélhetően nem azokra a problémákra fókuszál, amelyekre a célcsoportod szeretne megoldást találni. Segítségemmel beazonosíthatod azokat az információs célú kereséseket, amelyekre értékes tartalmat készítve be tudod vonzani honlapodra ideális vásárlóidat, még a vásárlási fázis előtt.

Csökkenő organikus forgalom / pozíció: Ez esetben már egy komplexebb vizsgálatra lesz az esetedben szükség, hiszen erre a problémára általában nem lehet azonnal, néhány mondatban válaszolni. A konkrét megoldáshoz a Google Analytics és a Google Search Console adatainak vizsgálatára is szükség lehet.

Nincs javulás a linképítés ellenére sem: Ez esetben lehet, hogy nem megfelelő stratégiát használsz, azaz például nem minőségi oldalról szerzel backlinkeket, illetve azokhoz nem megfelelő horgonyszöveget használsz. A tanácsadás során részletesen megnézzük, hogy fő konkurenseid milyen stratégiát követnek, amit lemásolva jelentősen tudsz majd növelni honlapod eredményességén.

Több ügyfelet/vevőt szeretnél: Egy eredményes honlap működtetéséhez minél több kulcsszó célzására van szükség, mégpedig olyanokra is, amelyek nem csak a már vásárlási fázisban lévő felhasználókat célozzák meg. Ez a rész is erősen összefügg a tartalommarketing-stratégiával, és a tanácsadás alatt pontos útmutatót kapsz annak kapcsán, hogyan tudod beazonosítani azokat a kifejezéseket, amelyek potenciális vevőid fejében megfogalmazódnak még azelőtt, hogy tudnák, hogy nekik éppen a Te termékedre/szolgáltatásodra van szükségük!

Új/régi weboldalad optimalizálásánál: A tanácsadás során kapott eredményeket felhasználhatod mind új, mind régi weboldalad optimalizálásához is. Ajánlott azonban még a fejlesztési fázis előtt SEO szakember segítségét igénybe venned, mert egy új honlapot sokkal könnyebb már a kezdetek előtt úgy beoptimalizálni, hogy az valódi értéket, stabil ügyfélkört biztosítson számodra organikus (ingyenes) forrásból.

Új piacra lépésnél, új termék/szolgáltatás bevezetésénél, avagy régi újrapozicionálásánál: Bármelyik esetről is van szó, a tanácsadás abban segít Neked, hogy megtaláld azokat a kulcskifejezéseket, amelyekkel láthatóvá válhatsz a Google keresőben. Amennyiben viszont innovatív termékkel/szolgáltatással lépsz be elsőként egy új piacra, az igényt kell először megteremtened, mégpedig olyan formában, hogy az értékesítési folyamatban néhány lépést hátra téve, a TOFU SEO technika segítségével beazonosítjuk, milyen problémákra kereshet a célcsoportod, amit az új terméked/szolgáltatásod megold számukra.

Fejlődési cél: Amennyiben úgy érzed, hogy már tisztában vagy a SEO alapokkal, de szeretnél tovább fejlődni, és a gyakorlati ismereteket saját vállalkozásodhoz kapcsolódóan elsajátítani, szintén jó megoldás lehet szakember segítségét igénybe venned.

Ha nincs senki, aki a cégen belül ezzel foglalkozna: Ez esetben anyagilag mindenképpen jobban jársz, ha egy külsős szakértőt vonsz be a projektbe, aki amellett, hogy jó esetben sokéves tapasztalattal rendelkezik, „szűz szemmel” olyan problémákat is felfedezhet a weboldaladon, amit Te nem láttál meg korábban.

Nem akarsz kísérletezni, és többszázezer Forintot kidobni az ablakon: A keresőoptimalizálás, piactól függően egy rendkívül hosszú folyamat is lehet, ami azt jelenti, hogy az első eredményeket előfordulhat, hogy csak 6-12 hónapot követően fogod majd érzékelni. Nem engedheted tehát meg azt a luxust magadnak, hogy nem megfelelő stratégiával indulsz el az online térben, hiszen így lehet, hogy egy év múlva teljesen újra kell gondolnod saját koncepciódat. Nem is beszélve arról, hogy egy szakember profi, szoftveres méréssel segít Neked a megfelelő stratégia kialakításában!

 

Mire jó és mire nem jó a tanácsadás?

A legfontosabb előnye ennek a szolgáltatásnak, hogy segít számodra egy új honlappal elindulni, láthatóvá válni, több ügyfelet/vásárlót, és ezáltal több bevételt is szerezni, míg egy meglévő honlap esetében növeli annak helyezéseit, illetve választ ad konkrétan felmerülő problémákra. Ezen felül a szolgáltatás segít abban is, hogy már meglévő tudásodat rendszerezi, és a Te vállalkozásodra szabottan mutatja meg azokat a gyakorlati lépéseket, amelyeket Neked is követned kell az eredményesség növelése érdekében.

A tanácsadás viszont 1-2 óra alatt nem oldja meg a honlapod összes problémáját, ehhez havidíjas SEO szolgáltatásra lesz szükséged. Fontos továbbá, hogy a tanácsadás nem egyenlő a kivitelezéssel, így a beszélgetés által prezentált stratégiából csak akkor tudsz majd profitálni, ha meg is valósítod azt saját honlapodon, esetleg szakembert bízol meg ezzel a feladattal (ilyen célból is keress engem bizalommal). Önmagában tehát a tanácsadás NEM fogja megtriplázni a vevőid számát.

 

Milyen témákkal foglalkozik a keresőoptimalizálás tanácsadás?

Technikai SEO tanácsadás: Ez a terület a honlap feltérképezhetőségét, indexálhatóságát, valamint technikai hátterét vizsgálja (gyorsaság, mobilbarát kialakítás). Ennek kapcsán előfordulhatnak olyan problémák, amelyek megoldásához webmesteri segítségre lesz szükséged.

On-page / On-site SEO tanácsadás: A második nagyobb rész a honlapod egyes aloldalainak tartalmi kialakításával foglalkozik olyan formában, hogy a SEO szempontból rangsorolást befolyásoló elemekre (pl. meta title, H1 címsor, kulcsszósűrűség) helyezi a hangsúlyt, és optimalizálja azokat arra a kulcsszóra, amelyre jobb helyezéseket szeretnél elérni.

Off-page / Off-site SEO / Linképítés tanácsadás: Ez a rész a honlapodra mutató linkek mennyiségét és minőségét vizsgálja, és célja az, hogy olyan stratégiát adjon a kezedbe, amelynek segítségével pontosan beazonosíthatod, hogy a jövőben milyen honlapokról, mely aloldaladra szerezz külső hivatkozásokat annak érdekében, hogy azok előrébb kerüljenek a találati listán.

SEO stratégia kialakítás: Elsősorban új honlapoknál lehet hatékony egy olyan komplex folyamat prezentálása, amellyel sikeresen indulhatsz el a Google keresőben, de természetesen egy már meglévő honlapon is sokat javíthat egy jó stratégia mentén való elindulás.

Büntetés/pozícióromlás okainak vizsgálata: Ez esetben a cél a problémák felderítése lesz, amelyre általában nem lehet azonnali választ adni, azonban ha rendelkezel Google Analytics és Google Search Console fiókokkal, akkor 1-2 nap alatt ki lehet vizsgálni a probléma konkrét okait.

Versenytárselemzés: Ennek kapcsán részletesen megnézzük fő konkurenseid online aktivitását, kezdve attól, hogy milyen stratégiát követnek, azon át, hogy milyen kulcsszavakra rangsorolódnak, illetve honnan kapják a külső hivatkozásaikat. Nyilvánvaló, hogy versenytársaid Google fiókjaihoz nem férünk hozzá, azonban profi szoftverek segítségével rengeteg információ begyűjthető fő konkurenseid tevékenységéről, amit „csak” le kell másolnod a hasonlóan eredményes működéshez.

Kulcsszókutatás, tartalommarketing-stratégia kialakítása: Korábban már volt arról szó, hogy csak a tranzakciós célú kulcsszavakra való optimalizálással rengeteg potenciális ügyféljelöltről mondasz le önkéntesen. Megfelelő tartalommarketing kialakításával azonban már akkor megjelenhetsz ügyfeleid számára, amikor még csak a problématudatuk merült fel, de még konkrétan nem tudják, hogy a Te terméked/szolgáltatásod nyújtja majd számukra az igazi megoldást!

Egyéb, egyedi SEO probléma: Bármilyen egyéb problémával is szembesülnél, fordulj hozzám bizalommal és minden szakmai tapasztalatommal azon leszek, hogy segítsek annak megoldásában!

 

Keresőoptimalizálás tanácsadás a gyakorlatban

Amennyiben a fent olvasottak alapján úgy döntenél, hogy engem bíznál meg a tanácsadás kapcsán úgy köszönöm előzetes bizalmadat. Kérlek, hogy először is töltsd ki az oldal alján található formot, hogy képet kapjak a vizsgálni kívánt problémáról, amely segít nekem egy olyan stratégia megalkotásában, amivel honlapod eredményesebb lehet a Google keresőben.

A tanácsadás online/telefonos konzultáció során fog történni, de amennyiben számodra csak a személyes konzultáció jöhet szóba, úgy arra Budapesten belül volna lehetőség. Fontosnak tartom jelezni, hogy a konzultáció során végig érthető, emberi nyelven fogok Neked segíteni, mellőzve bármilyen szakzsargont, hiszen a célom az, hogy pontos, világos képet kapjál az elvégzendő feladatokról.

A tanácsadás keretein belül bármivel kapcsolatban felteheted kérdéseidet, azonban előfordulhat, hogy nem fogok tudni azonnal segíteni, viszont 1-2 munkanapon belül ilyen jellegű kérdéseidre is próbálok majd a lehető legnagyobb szakértelemmel válaszolni.

Végül pedig, a tanácsadást követő 1-2 munkanapon belül, mintegy checklistaként emailben is elküldöm számodra a konzultáció során elhangzott teendők rövid kivonatát, hogy el is tudd kezdeni a munkát, vagy megbízhass akár engem is annak kivitelezésével.

 

Mennyi időt vesz igénybe a tanácsadás?

Konkrét problémától függően az a tapasztalatom, hogy induláshoz akár 1-2 óra is elegendő lehet, illetve akár már 4-6 órától a vállalkozók olyan alapismeretek birtokába jutnak, amelyekkel a jövőben önmaguk is helyesen menedzselhetnek egy-egy SEO részterületet (pl. blogcikkek megfelelő kiválasztása, keresőoptimalizálása).

 

Mennyi idő alatt és milyen eredményeket hoz a tanácsadás?

Mint azt korábban is írtam, a tanácsadás önmagában NEM fog számodra növekedést produkálni, ehhez Neked, mint vállalkozónak is nagyobb erőfeszítésre lesz szükséged. Szintén fontos tudnod, hogy egy SEO-projekt, piactól függően előfordlhat, hogy csak 6-12 hónap után hozza majd az eredményeket számodra, ezért szintén fontos, hogy türelemmel legyél ilyen téren.

Ha azonban megfogadod a tanácsadás során elhangzottakat, akkor viszont mindenképpen számíthatsz magasabb helyezésekre, növekvő látogatóforgalomra, csökkenő visszafordulási arányra (azaz kevesebb olyan felhasználókra, akik csak egy aloldaladat nézték meg), több ügyfélre, és ez által több bevételre is.

 

Hogyan válassz SEO tanácsadót?

A jelen tartalom írásakor megszűnő KATA adózási forma számos előnyei mellett sajnos azt is lehetővé tette, hogy sok kókler jelenjen meg a piacon, akik mellékfoglalkozásként „seozgatnak” cégeknek, de teszik mindezt konkrét stratégia és eredmények nélkül.

Érdemes utánanézned, hogy az illető mióta foglalkozik ezzel a területtel, elérhető-e róla bármilyen információ az interneten, azaz van-e szakmai előélete. Ha például már két honlapja van (mint ahogyan nekem is, lásd a wpsprint.hu online marketing kivitelezéssel foglalkozó weboldalamat), az egy jel lehet annak kapcsán, hogy valódi, elhivatott szakemberrel van dolgod.

Intő jel lehet viszont, ha nagyon alacsony óradíjon, fűt-fát, vagy ami még rosszabb: konkrét helyezést ígér számodra az illető. Lehet ugyanis valaki bármilyen jó szakember, ha a Google úgy dönt, hogy egyik napról a másikra megváltoztatja az algoritmusát, már ez önmagában boríthatja is a helyezéseket.

 

SEO tanácsadás árak

Ha már kutakodtál a témában, akkor láthattad, hogy Magyarországon kb. 25.000 – 50.000 Ft / óra díjazással vállalnak szakértők tanácsadást keresőoptimalizálás témában, amely magában foglalja az igényfelmérést, valamint a tanácsadást megelőző, akár többórás felkészülési és kutatási időt is. Az egyedi melletti, hosszú távú tanácsadás általában valamivel olcsóbb, 20.000 – 25.000 Ft / óra díjazás mellett valósul meg, hiszen, ha egy weboldal „előéletét” már ismeri a szakember, akkor kevesebb szakmai felkészülés mellett tarthatja meg a további konzultációs alkalmakat.

Amennyiben engem bízol meg a tanácsadással, úgy az én óradíjam erre a szolgáltatásra online/telefonos formában 30.000 Ft / óra, míg személyesen, Budapesten 40.000 Ft / óra, amely természetesen magában foglalja az én esetemben is ugyanúgy az előzetes rövid konzultációt valamint a szakmai felkészülést is a témában. További esetleges konzultációk egyeztetése egyedi megbeszélés alapján, az első alkalmat követően történik.

A tanácsadás előtt egy óra díját utalással kérem majd, hogy befizesd. Ez egyrészt azt jelzi számomra, hogy komolyan gondolod honlapod fejlesztését, valóban ott leszel az egyeztetett konzultációs alkalmon, és szükséged van a szakmai segítségemre, számomra pedig biztosíték, hogy az addig elvégzett munkám díjazásra kerül. Az esetlegesen egy órát meghaladó tanácsadás esetén minden megkezdett negyedórát utólagosan számítok fel.

A konzultációt hétköznapokon 8-17 óra közöttre kérheted, ettől eltérő napokon/időpontokban kisebb felárat számíthatok fel, amit előzetesen jelzek számodra.

 

Van garancia az eredmények javulására?

Talán meglepő lesz számodra, de egy határozott NEM erre a válaszom, és javaslom is, hogy kezeld erős fenntartásokkal azokat a szakértőket, akik konkrét helyezéseket/eredményeket ígérnek számodra adott időn belül. Rengeteg tényező befolyásolja ugyanis azt, hogy a Google milyen pozícióban rangsorolja saját aloldaladat, amire nem feltétlen van mindre ráhatással egy SEO szakember segítsége sem.

Azt viszont garantálhatom, hogy ha követed a konzultáció során prezentált stratégiát, akkor mindenképpen javulni fog az oldalad helyezése, ez által több stabil, ingyenes forgalmat tudsz majd szerezni a Google keresőből. Ehhez viszont részedről is sok munkára lesz szükség, hiszen bár a tanácsokat tőlem kapod, a szakmai cikkjeid alapját Neked kell majd összeállítanod és a látogatók számára publikálnod (de természetesen a kész szövegeid SEO optimalizálása kapcsán, igény esetén számíthatsz a segítségemre)!

Jelentkezz most SEO tanácsadás szolgáltatásomra az alábbi űrlap kitöltésével, melyet követően 1-2 munkanapon belül felkereslek a részletek egyeztetése céljából:

 

JELENTKEZÉS SEO TANÁCSADÁSRA

Első lépésben kérlek, töltsd ki az alábbi mezőket, majd kattints a form alján lévő “Elküldöm a jelentkezést” gombra. Ezt követően, 2 munkanapon belül felkereslek majd a konzultáció részleteinek egyeztetése céljából!

Van Google Search Console fiók regisztráció az oldaladban?

Vágjunk bele!

Szeretnél Te is stabil, ingyenes forgalmat a keresőből? Akkor vedd fel velem a kapcsolatot!